torsdag 11. januar 2018

Bok 1: Mafiela



Dagbladet avslører at tidligere olje- og energiminister Fred Kvarme har hatt store beløp på hemmelige kontoer i Seychellene. Kvarme nekter å kommentere, og mediene spekulerer i hvor pengene kommer fra.
Siri Wickstrøm kjenner Kvarmes kone Elisa, har også hilst på Kvarme.
Avsløringen av Kvarmes hemmelige kontorer i utløser dramatiske hendelser, og Siri blir dratt inn i et spill om store verdier ...
Kraftmarkedet i Norge ble liberalisert i 1990. Fra da av har kraftbransjen arbeidet systematisk for å presse strømprisene opp til et kunstig høyt nivå. Dette arbeidet fortsetter, med stadig mer kreative løsninger ...


Denne romanen heldt eg på å legge frå meg.  Kor interessant kan det bli med kraftmarknaden som bakteppe?  Eg gav romanen ein sjanse, og etter kvart begynte eg å like handlinga med den kvinnelege teologen som "detektiv". 

No er eg glad eg har funne meg to romanar som ikkje er krim.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...